Problemen met lift aan de Kuijperlaan in Pijnacker
Wij vinden het erg vervelend dat er problemen zijn met de lift aan de Kuijperlaan in Pijnacker. Rondom Wonen doet er alles aan om de lift weer zo snel mogelijk werkend te krijgen.
Wat is er aan de hand?
Na de liftkeuring op woensdag 31 augustus is de lift afgekeurd, omdat deze bij een noodevacuatie niet goed werkt. Als de lift vast zou komen te staan, kan deze nu niet met de hand bediend worden. Mensen in de lift zouden er niet uitgehaald kunnen worden, ook niet door de brandweer. Dit is gevaarlijk.
Op donderdag 1 september heeft Rondom Wonen van het liftbedrijf gehoord dat de lift stil is gezet, omdat de noodevacuatie niet goed werkt. Daarop hebben wij direct opdracht gegeven een noodtraplift te installeren. Dat is de volgende dag (vrijdag 2 september) gedaan.
Geen lift is lastig
We begrijpen dat het voor de bewoners ontzettend lastig is, als de lift het niet doet. Zeker voor bewoners die slecht ter been zijn en dus afhankelijk van de lift. We zijn ons er ook van bewust dat de noodlift niet voor iedereen een tijdelijke oplossing is. Mocht u als bewoner problemen hebben met bijvoorbeeld het halen van boodschappen, of hoe u met een rolstoel naar de begane grond moet komen, laat dat dan aan Rondom Wonen weten. We kunnen dan meedenken hoe uw probleem kan worden opgelost.
Communicatie
Medewerkers van Rondom Wonen hebben kort na de stilstand van de lift huis-aan-huis aangebeld en een brief afgegeven met de stand van zaken. Hierin is ook gevraagd aan Rondom Wonen te melden als er extra hulp nodig is.
Wat gaat er nu gebeuren
Het liftbedrijf heeft na de afkeuring er alles aan gedaan om het probleem met de lift op te lossen. Dat lukte niet direct, dus was het nodig dat een specialist van de liftfabrikant de lift gaat onderzoeken. Het verzoek om een specialist is vorige week direct bij de liftfabrikant neergelegd. Maandag 12 september bleek dat de specialist pas aanstaande vrijdag 16 september kan komen.
Wij verwachten snel nadat de specialist langs is geweest duidelijkheid te hebben over hoe snel de lift weer gemaakt zal zijn. Aanstaande maandag ontvangen alle bewoners weer een brief met de laatste stand van zaken.
Meer informatie en hulp
We zetten alles op alles om de reparatie zo snel mogelijk uit te laten voeren. Het is erg vervelend voor de bewoners van de flat dat de lift stil staat, en we begrijpen dat dat voor sommige bewoners tot problemen leidt. En nogmaals; heeft u als bewoner problemen door de stilstaande lift àmeld het aan Rondom Wonen, dan zoeken we samen met u naar een oplossing.
U kunt bellen naar onze woonconsulenten via telefoonnummer (015) 362 05 35 of (015) 362 05 37. U kunt ook een e-mail sturen naar info@rondomwonen.nl