Rondom Wonen en de Coronacrisis (update 19 mei 2020) 

Onze dienstverlening is aangepast tot eind mei

Wij hebben onze dienstverlening op een aantal punten aangepast om de situatie voor u en onze medewerkers zo veilig mogelijk te houden. Ons kantoor is dicht voor bezoekers. De medewerkers van Rondom Wonen werken nu het meest vanuit huis. Uw huur betalen aan de balie kan dus nietU kunt ons het beste telefonisch bereiken van maandag tot en met donderdag tijdens kantooruren. Op vrijdag kunt u alleen bellen voor reparatieverzoeken die niet kunnen wachten 

Vanaf 1 juni gaat ons kantoor weer beperkt open voor publiek: alleen bezoek op afspraak is dan welkom.

Zolang de maatregelen van kracht zijn rondom het coronavirus, volgen wij de richtlijnen van het RIVM. Vanaf 1 juni kunt u -op afspraak- bij ons terecht, bijvoorbeeld voor het pinnen van de huur of een gesprek met een van onze woonconsulenten. U kunt zich op het afgesproken tijdstip melden via de intercom bij onze voordeur met maximaal 1 persoon of 1 stel. Indien u nog even moet wachten binnen, verzoeken we u dit naast de lift te doen zodat een eventuele volgende bezoeker zich met voldoende afstand kan melden bij de receptie.

Betalingsproblemen?

Wij begrijpen het als u, als gevolg van de coronacrisis, tijdelijk niet in staat bent de huur (volledig) te betalen. Wij gaan daar coulant mee om door uitstel van betaling te geven en/of een betalingsregeling af te spreken. 

Als u door de coronacrisis de huur nu niet (geheel) kunt betalen, gaan wij graag in gesprek met u, zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing die bij uw situatie past.

Reparatie nodig?

Reparaties voeren we alleen uit als ze niet lang kunnen wachten en er geen bewoners met ziekteverschijnselen in de woning aanwezig zijn. Als de reparatie niet spoedeisend is, dan vragen we u opnieuw contact met ons op te nemen als de Coronamaatregelen versoepeld zijn. U kunt een reparatieverzoek alleen telefonisch doorgeven. Spoedeisende reparatieverzoeken zijn bijvoorbeeld: 

  • gas, water, elektra: lekkages en storingen 
  • riool: verstopping en breuken 
  • kapotte ruiten waardoor wind en regen uw huis binnendringen 
  • cv: geen warm water of verwarming 
  • liftstoringen 

Schoonmaak

De schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimten en entrees van onze complexen gaat in aangepaste vorm door. Er wordt extra met desinfecterende middelen schoongemaakt, met nadruk op oppervlakten die vaak worden aangeraakt.

Flyer met informatie

Heel veel hulp in deze coronacrisis is online en daarmee niet altijd toegankelijk voor mensen die niet online zijn (denk hierbij bijvoorbeeld aan ouderen). Daarom hebben de gezamenlijke partners van SBJ SamenSterk een flyer ontwikkeld met offline informatie. Op de flyer staan veel lokale en landelijke (hulp)nummers die mensen kunnen bellen voor bijvoorbeeld een praatje maar ook als ze hulp nodig hebben bij boodschappen of boeken willen lenen etc.

We willen u vragen ons te helpen met het verspreiden van deze flyer; geef ze mee met boodschappen voor ouderen, met de boekenservice, kaartenacties of deel ze uit bij uw oudere buren of wijkbewoners. Als u de flyer uitdeelt, benadruk dat vooral dat mensen hulp mogen vragen of gewoon mogen bellen voor een praatje.

De flyer is dus écht bedoeld voor de inwoners van Pijnacker-Nootdorp die niét online zijn  of dit erg lastig vinden, wilt u hier rekening mee houden met het verspreiden?