Werklieden Weigelialaan_DSC2156Reparatie en onderhoud

Het kan altijd gebeuren: er gaat iets stuk door slijtage of ouderdom. Sommige reparaties zijn voor Rondom Wonen, andere voor de huurder. Voor reparatieverzoeken kunt u contact opnemen met Rondom Wonen. Bij voorkeur een reparatieverzoek via het formulier reparatieverzoek, dit kan 24 uur per dag. Of anders op werkdagen tussen 8.00 uur en 12.00 uur bellen via het telefoonnummer (015) 362 05 20, dus ook voor het melden van een reparatie die onder het Service Abonnement valt.

Bereikbaarheid buiten kantooruren

Buiten openingstijden kunt u alleen voor spoedeisende reparaties bellen met het telefoonnummer (015) 3620 520 (kies voor optie 1). U wordt dan doorgeschakeld naar een externe storingsdienst.

Extra controle vooraf u belt

Sommige storingen kunt u zelf verhelpen. Zo kunt u elektrastoringen vaak zelf verhelpen door de te controleren of de elektragroepen aanstaan in de meterkast. Ook kunt u de stekkerproef uitvoeren om te controleren of een elektrisch apparaat deze storing veroorzaakt. Bel het landelijke storingsnummer voor elektrastoringen (0800 – 9009) voor uitleg over de stekkerproef.

CV-storing

Mogelijk kunt u de CV-storing zelf verhelpen. Noteer eerst de op het display getoonde storingscode (indien aanwezig). De code gaat verloren indien je de CV opnieuw opstart of reset.

Controleer voor je belt eerst de volgende punten:

  1. Controleer de zekeringen/stoppen en de aardlekschakelaar in de meterkast. Herstel deze (eventueel) en start (reset) of ontsteek het toestel.
  2. Controleer of de gaskraan openstaat. Zo niet, draai de kraan op en start (reset) of ontsteek het toestel.
  3. Heeft het toestel een resetknop? Noteer dan eerst de code en druk dan op de knop om het toestel te resetten.
  4. Controleer of er een kraan voor warm water druppelt. Zo ja, draai deze goed dicht. De verwarming werkt niet indien een kraan druppelt.
  5. Controleer de druk in de CV. De druk moet tussen de 1,0 en 2,0 Bar zijn. Zo niet, vul de CV bij en ontlucht deze eventueel. Zie voor instructievideo’s op https://www.energiewacht.com/bijvullenenontluchten.
  6. Controleer de kamerthermostaat hoog genoeg staat om op te warmen.
  7. Controleer of de stekker in het stopcontact zit. Zo niet, steek de stekker in het stopcontact en start (reset) of ontsteek het toestel.
  8. Heeft het toestel een waakvlam, contoleer of deze brandt.
  9. Controleer of de radiatorenkranen openstaan. De radiator in de woonkamer moet altijd openstaan.
  10. Zorg dat de zeefje in de kraan kalkvrij en schoon is. Kalk verkleint de hoeveelheid warm water en veroorzaakt mogelijk een wisselende watertemperatuur.
  11. Indien het toestel na het doorlopen van deze stappen nog steeds in storing is, meld de storing dan telefonisch bij de CV-onderhoudsdienst. Wie u moet bellen staat op een sticker op uw CV-ketel.

Geef bij de storingsmelding de genoteerde storingscode en merk en type toestel door.

Let op! Vanaf 1 november 2018 is het telefoonnummer van Energiewacht gewijzigd in 088-555 3000.

Glasschade?

Als huurder van Rondom Wonen bent u verzekerd voor glasschade. Bij glasschade mag u rechtstreeks met Centraal Beheer Achmea bellen. Het telefoonnummer is 0800 – 022 99 55 (weekend- en 24-uurs service).

Graag dan de volgende gegevens melden:

  • uw gegevens: naam, postcode en huisnummer, telefoonnummer
  • de schade: schadedatum, oorzaak
  • soort glas: enkel/dubbel/figuur/draad
  • plaats in het pand en afmeting(en)