Werklieden Weigelialaan_DSC2156Reparatie en onderhoud

Het kan altijd gebeuren: er gaat iets stuk door slijtage of ouderdom. Sommige reparaties zijn voor Rondom Wonen, andere voor de huurder. Voor reparatieverzoeken kunt u contact opnemen met Rondom Wonen. Bij voorkeur een reparatieverzoek via het formulier reparatieverzoek, dit kan 24 uur per dag. Of anders op werkdagen tussen 8.00 uur en 12.00 uur bellen via het telefoonnummer (015) 362 05 20, dus ook voor het melden van een reparatie die onder het Service Abonnement valt.

Bereikbaarheid buiten kantooruren

Buiten openingstijden kunt u alleen voor spoedeisende reparaties bellen met het telefoonnummer (015) 3620 520 (kies voor optie 1). U wordt dan doorgeschakeld naar een externe storingsdienst.

Extra controle vooraf u belt

Sommige storingen kunt u zelf verhelpen. Zo kunt u elektrastoringen vaak zelf verhelpen door de te controleren of de elektragroepen aanstaan in de meterkast. Ook kunt u de stekkerproef uitvoeren om te controleren of een elektrisch apparaat deze storing veroorzaakt. Bel het landelijke storingsnummer voor elektrastoringen (0800 – 9009) voor uitleg over de stekkerproef.

Veel storingen aan de cv-ketel kunnen ook door u zelf worden opgelost. Check bij storingen altijd als eerste de waterdruk. Deze moet minimaal 1,5 Bar zijn. Op de cv-ketel zit een sticker met informatie hierover.

Glasschade?

Als huurder van Rondom Wonen bent u verzekerd voor glasschade. Bij glasschade mag u rechtstreeks met Centraal Beheer Achmea bellen. Het telefoonnummer is 0800 – 022 99 55 (weekend- en 24-uurs service).

Graag dan de volgende gegevens melden:

  • uw gegevens: naam, postcode en huisnummer, telefoonnummer
  • de schade: schadedatum, oorzaak
  • soort glas: enkel/dubbel/figuur/draad
  • plaats in het pand en afmeting(en)