Reparatie
Reparatie melden
Het kan altijd gebeuren: er gaat iets stuk door slijtage of ouderdom. Sommige reparaties zijn voor Rondom Wonen, andere voor de huurder.
Voor reparatieverzoeken kunt u contact opnemen met Rondom Wonen:
- U kunt een reparatieverzoek melden via mijn.rondomwonen.nl, dit kan 24 uur per dag.
- U kunt bellen, van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 12.00 uur, met het telefoonnummer (015) 362 05 20 (kies voor optie 1). Ook voor het melden van een reparatie die onder het Reparatie Abonnement valt.
In de brochure Onderhouds ABC ziet u of de werkzaamheden voor Rondom Wonen zijn, of voor de huurder, of onder het Reparatie Abonnement vallen.
Bereikbaarheid buiten kantooruren
Buiten de openingstijden kunt u alleen voor spoedeisende reparaties bellen met het telefoonnummer (015) 362 05 20 (kies voor optie 1). U wordt doorgeschakeld naar een externe storingsdienst.
Zelf doen: extra controle voordat u belt
Sommige storingen kunt u zelf verhelpen. Zo kunt u elektrastoringen vaak zelf verhelpen door te controleren of de elektragroepen aanstaan in de meterkast. Ook kunt u de stekkerproef uitvoeren om te controleren of een elektrisch apparaat deze storing veroorzaakt. Bel het landelijke storingsnummer voor elektrastoringen (0800 – 9009) voor uitleg over de stekkerproef.
Instructievideo's
Wij hebben diverse instructievideo's om u te helpen bij zaken die u als huurder zelf dient te doen in huis:
ontluchten CV ontluchten CV (Engels)
bijvullen CV bijvullen CV (Engels)
stekkerproef stekkerproef (Engels)
mechanische ventilatie mechanische ventilatie (Engels)