Wat moet u doen als u de huur niet kan betalen?budget

Kunt u de huur niet (op tijd) betalen? Laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten. In overleg kunnen wij een betalingsregeling treffen.

Als u ons niet informeert, ontvangt u binnen twee weken na de eerste van de maand een herinnering. Betaalt u de herinnering niet? Dan loopt u het risico dat wij de vordering overdragen aan de deurwaarder. De extra kosten zijn voor uw rekening. In het uiterste geval vraagt Rondom Wonen de kantonrechter om de huurovereenkomst te beëindigen. U moet dan uit uw woning. Zowel voor u als voor ons een vervelende situatie die we liever voorkomen. Neem daarom in geval van betalingsproblemen meteen contact met ons op.

Als u meerdere achterstanden heeft, kunt u voor advies en hulp terecht bij schuldhulpverlening van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. U kunt een afspraak maken via de website van de gemeente (www.pijnacker-nootdorp.nl) of telefonisch via telefoonnummer 14015.

Woont u in Rotterdam? Neemt u dan contact op met de gemeente Rotterdam (via Vraagwijzer Rotterdam).

Huurtoeslag

Misschien heeft u recht op huurtoeslag. Voor de meest actuele informatie over de huurtoeslag, kunt u kijken op www.toeslagen.nl of bellen met de Belastingtelefoon: 0800 – 0543 (gratis).

Geen acceptgiro meer

Vanaf 1 januari 2017 ontvangt u bij een herinnering geen acceptgiro meer. U moet dan zelf het verschuldigde bedrag aan Rondom Wonen overmaken binnen de in de herinnering gestelde termijn.